wtorek, 12 kwietnia 2011

II Paulińskie Dni Młodych

pdm.paulini.pl
Oto ja posyłam anioła przed tobą, aby Cię strzegł w czasie twojej drogi i doprowadził Cię do miejsca, które ci wyznaczyłem. 
Wj 23,20

Oto ja posyłam anioła przed tobą... Wj 23,20 - to hasło Paulińskich Dni Młodych, które w 2011 roku odbędą się w Krakowie na Skałce.

Dlaczego akurat to hasło, dlaczego o Aniołach? Chyba całą „winę” można zrzucić na Ducha Św. Gdy zastanawialiśmy się w Leśniowie nad przyszłorocznym hasłem, znając już miejsce, jakoś każdy z nas intuicyjnie przeczuwał, że warto zatrzymać się i pomyśleć o Tych, których Bóg stawia obok nas, a których tak często nie doceniamy i niezauważany. Nasz Pan robi wszystko, aby bezpiecznie przeprowadzić nas przez to życie. Kocha nas i zależy Mu na nas, chociaż czasem nasze doświadczenia podpowiadają nam inaczej. Wie, że często błądzimy w drodze do Ziemi Obiecanej, często gubimy tą drogę, a nie raz stają przed nami przeszkody i przeciwności, które zdają się być nie do pokonania. Dlatego „...posyłam anioła przed tobą, aby Cię strzegł w czasie twojej drogi i doprowadził Cię do miejsca, które ci wyznaczyłem” Wj 23,20. Czy dostrzegamy to? Czy potrafimy docenić Bożego Posłańca, który kroczy przed nami? Niestety często nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy...

Człowiek pochłonięty tym światem, zagoniony i skupiony nad sobą nie dostrzega Gabriela, który zwiastuje mu Boże Słowo, nie dostrzega Michała, który walczy z szatanem o nasze wieczne życie, nie dostrzega Rafała, który jak przewodnik prowadzi go po drogach życia. Nie dostrzega Anioła Stróża - przyjaciela, który nigdy nas nie opuszcza, pomimo naszej obojętności.

W Krakowie chcemy na nowo odkryć obecność Bożych Aniołów w naszym życiu. Odkryć poprzez Boże Słowo i docenić w ufnej modlitwie. Zaprzyjaźnić się z Tymi Bożymi Posłańcami, aby nasza wędrówka do Ziemi Obiecanej była łatwiejsza i nie taka osamotniona jak do tej pory.

Poznając i doświadczając Anielskiego Świata, będziemy chcieli stawać się aniołami dla tych ludzi, których spotykamy w naszym życiu.

Zapraszamy młodzież w wieku gimnazjalnym, licealnym, akademickim

na II Paulińskie Dni Młodych

Kraków - Skałka

11 - 17 lipca 2011

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz